trainingsweekend. - Reisverslag uit Taskenhuizen, Nederland van Rowan Elburg - WaarBenJij.nu trainingsweekend. - Reisverslag uit Taskenhuizen, Nederland van Rowan Elburg - WaarBenJij.nu

trainingsweekend.

Blijf op de hoogte en volg Rowan

23 November 2013 | Nederland, Taskenhuizen

Afgelopen weekend werden we allemaal verwacht bij Zeilschool Neptunus, Idskenhuizen voor het trainingsweekend van Stichting OPIN.

Aangezien we samen met een groep studenten van de Hogeschool Utrecht deze reis zullen maken, werden we eerst aan elkaar voorgesteld. Vervolgens kregen we een presentatie waarin alle nodige informatie werd verteld. De millenniumdoelen werden besproken, maar ook de cultuurshock die wij kunnen verwachten.

Ook hadden wij zelf van te voren een korte presentatie voorbereid. Deze moest gegeven worden zoals dat in Nyeri ook zou kunnen, dus zonder powerpoint en andere technologie. Samen met Lisette, Eva en Joyce had ik het onderwerp cultuur. Door middel van een toneelstuk en muziek lieten wij zien welke gewoontes ze in Kenia hebben en wat wij dus als Nederlanders vooral niet moeten doen. (eten met je linkerhand bijvoorbeeld; in Kenia vinden ze dit onhygiënisch omdat je met links je billen afveegt!)

Zondags ging het vooral om teambuilding, maar ook speelden we spellen die je in Nyeri ook met de kinderen zou kunnen spelen. Daarna moest iedereen noteren waar hij denkt tegenaan te gaan lopen tijdens de reis en dit met de groep delen. Als afsluiting moest iedereen elkaar een compliment meegeven.

Het was een leerzaam, maar vooral gezellig weekend waardoor we er allemaal nog meer naar uit kijken om straks naar Kenia te vertrekken!

Voor een kleine sfeerimpressie, bekijk het filmpje van dit weekend: http://vimeo.com/80259579