"wen"dag. - Reisverslag uit Nyeri, Kenia van Rowan Elburg - WaarBenJij.nu "wen"dag. - Reisverslag uit Nyeri, Kenia van Rowan Elburg - WaarBenJij.nu

"wen"dag.

Blijf op de hoogte en volg Rowan

01 Juli 2014 | Kenia, Nyeri

vanochtend mochten we nog heerlijk uitslapen. vandaag hebben we namelijk even een "wen" dagje. er was weer zo'n zelfde soort ontbijtje klaar als in het hostel. met z'n allen hebben we het terrein verkend. er zijn meerdere 'dorms' (slaapruimtes) met ieder een eigen keuken. er is een kerk en een klein zwembad voor de zwemles.

daarna hadden we allemaal wat vrije tijd. aidan en ellen gingen alvast kijken waar we morgen zullen beginnen met werken. anderen gingen naar het internetcafé waar ik nu zit. zelf heb ik geholpen in de keuken. samen met muturi heb ik aardappels geschild en groenten gesneden voor het avondeten en de lunch. waar we daarna heerlijk van konden genieten.

's middags zijn we de stad in gegaan om simkaarten en boodschappen te doen. een drukke stad en alle mensen komen op je af. ook kinderen die je vragen of je eten voor ze wil kopen. maar allemaal zijn ze erg vriendelijk en begroeten ze je enthousiast.

toen we terugkwamen in onze dorm waren de meisjes gearriveerd. allemaal gingen ze voor ons zingen en keken ze ons aan met die mooie, schitterende oogjes. fantastisch!

na even met ze gesproken te hebben, pakte ellen haar gitaar erbij en gingen we zingen en dansen in de gezamenlijke ruimte zodat onze jongens er ook bij konden zijn.

om 10 uur moeten alle kinderen in de dorm zijn en om elf uur allemaal stil. voor elke dorm is er een huisvrouw die hier streng op let.