it is all about the money. - Reisverslag uit Nyeri, Kenia van Rowan Elburg - WaarBenJij.nu it is all about the money. - Reisverslag uit Nyeri, Kenia van Rowan Elburg - WaarBenJij.nu

it is all about the money.

Blijf op de hoogte en volg Rowan

05 Juli 2014 | Kenia, Nyeri

wat een kloof tussen arm en rijk is er in dit land. we zijn naar de krottenwijk geweest die aan de overkant van de straat ligt.

overal waar je loopt ligt afval. de huizen zijn van golfplaten en hebben een oppervlakte van een tuinhuisje. binnen is er niks aan meubilair en de keuken is een berg kolen. de kindjes dragen kleren met gaten, schoenen met gaten en zijn viezig. ze spelen met autobanden of ander speelgoed gemaakt van afval.

het is onvoorstelbaar dat die mensen zo wonen en dat het zelfs dan nog een van de beste krottenwijk van kenia is. ze hebben namelijk wel te eten en dragen tenminste kleding.

rachel heeft ook een project in deze krottenwijk. aan het einde van de reis laat ik al mijn kleding hier achter en zal dat dus deels gaan naar de kinderen in de krottenwijk.

erik en ik hebben nog even geholpen met koken. we mochten de knoflook fijn persen, de paprika en wortels snijden en de pan roeren.

begin van de avond hadden de leerlingen 'fellowship'. ze gaan dan god eren door liederen te zingen en te bidden. de meiden kunnen zoveel met hun handen en voeten, dat ze echt gave liedjes maken.
daarna mochten we even bij de jongens België - Argentinië kijken. ze mogen namelijk in het weekend tv kijken.

maar Nederland moest natuurlijk ook vanuit Kenia gesupport worden, dus gingen we naar 'the white rhino' een bar in de stad. na een paar dansjes en frisdrankjes kon de wedstrijd beginnen. ook het personeel van hier was met ons mee en als oranje legioen keken we met z'n allen op het grote scherm. na een lange, spannende wedstrijd was er een grote vreugde toen we wonnen en alle keniaanen in het café wilden met ons op de foto. hup Holland! op naar de volgende wedstrijd.