weeshuis. - Reisverslag uit Nyeri, Kenia van Rowan Elburg - WaarBenJij.nu weeshuis. - Reisverslag uit Nyeri, Kenia van Rowan Elburg - WaarBenJij.nu

weeshuis.

Blijf op de hoogte en volg Rowan

07 Juli 2014 | Kenia, Nyeri

vandaag mochten we eindelijk weer werken. dit keer voor het eerst in het weeshuis waar OPIN vier jaar geleden aan begonnen is. het is de bedoeling dat de kinderen er volgende week in komen, maar we zijn in Afrika dus er zit niet echt vooruitgang in.

we moesten schuren. in plaats van dat ze eerst de planken schuren en ze dan aan elkaar timmeren als deuren, deden we het omgekeerd. de muren zijn geverfd, maar met hele dunne lagen en sommigen zijn verpest door de lekkende verf van het plafond waardoor we die lagen er weer af moesten trekken. het wordt wel een heel kleurrijk weeshuis en ook is er een normale keuken, badkamer en speeltuin.

eenmaal terug zijn merel, joyce en ik taart gaan bakken voor P.X. en Jelte in de grote keuken aan de andere kant van het terrein. helaas was kelvin ziekjes en konden we het dus niet samen doen. het keukenpersoneel was erg behulpzaam en met z'n allen hebben we een ontzettend grote taart gemaakt die we na het eten heerlijk hebben opgegeten.

daarna hebben we nog met de jongetjes gevoetbald en gekletst totdat ze naar avondklas moesten en zijn toen met z'n allen gaan weerwolven.

• 08 Juli 2014 - 18:21

Natascha:

Fijn om af en toe even te kunnen lezen dat het je goed gaat. Je krijgt wel echt een kijkje in een heel ander stukje van de wereld. Wat een verschil met hoe wij hier zitten met alle luxe, een dak boven ons hoofd, werk, school, de boodschappen in de koelkast. Het is misschien maar goed dat ze daar zo gelovig zijn, als ze dat ook niet meer zouden hebben om hoop en acceptatie uit te halen zouden ze er misschien knap depri van worden... Keep up the good work!!