all you can eat. - Reisverslag uit Nyeri, Kenia van Rowan Elburg - WaarBenJij.nu all you can eat. - Reisverslag uit Nyeri, Kenia van Rowan Elburg - WaarBenJij.nu

all you can eat.

Blijf op de hoogte en volg Rowan

08 Juli 2014 | Kenia, Nyeri

tijd om te werken op de school. we zijn al ver gekomen met het afgraven dus het moest nu alleen nog geëgaliseerd worden zodat het beton daarna gestort kan worden. we hebben de hele dag zand van bulten in de kruiwagens geschept en die tussen de grote gestrooid.

lisette en ik mochten tussendoor ook helpen in de keuken. achter de school staat een schuurtje met twee grote pannen waar ze voor alle kinderen in koken. tijdens de lunch komen ze allemaal langs in een rij en krijgen een bekertje vol maïs en bonen in hun bakje. dit is en super weinig en de bakjes zijn vaak lege boterbakjes, hondendrinkbakjes of zelfs deksels. we proberen steeds wat meer eten op te scheppen, maar de kokkin hield ons goed in de gaten. ook hebben we met haar gepraat over hoe wij lunchen op school, dat wij niet op een vuur koken en dingen als een wasmachine en een droger. allemaal materiële dingen waar wij denken niet zonder te kunnen en het raar vinden als je het thuis niet hebt, terwijl ze het hier niet eens kennen.

daarom hebben we eind van de middag maar zelf met de hand gewassen en al het stof eraf gedoucht met een ijskoude douche, want ook warm water komt hier niet zomaar uit de kraan.