Afrika project op OBS Het Palet. - Reisverslag uit Ommen, Nederland van Rowan Elburg - WaarBenJij.nu Afrika project op OBS Het Palet. - Reisverslag uit Ommen, Nederland van Rowan Elburg - WaarBenJij.nu

Afrika project op OBS Het Palet.

Blijf op de hoogte en volg Rowan

21 Maart 2014 | Nederland, Ommen

Na vele voorbereidingen en vergaderingen, kon ons project op OBS Het Palet beginnen. Ieder jaar organiseert deze school een projectweek met een thema. De leerlingen gaan daar inhoudelijk op in en leren zo wat meer over dit onderwerp. Dit jaar leek het Joyce en mij leuk om ons project hieraan te koppelen. In overleg met directeur Ton Hendriks ontstond zo het idee om er dit jaar het thema Afrika van te maken en er een fundraising bij te organiseren.

In februari zijn Joyce en ik bij alle klassen rond geweest om te vertellen wat wij gaan doen in Nyeri en wat we daarmee hopen te bereiken. We lieten de leerlingen zien dat niet iedereen op de wereld het zo goed heeft als wij hier in Nederland. Vervolgens gaven we ze wat ideeën om geld in te zamelen en natuurlijk hadden ze die zelf ook genoeg. De leerlingen zijn fanatiek cakejes gaan bakken, potjes beschilderen en verkopen, maar denk ook aan lege flessen en heitje voor een karweitje.
(De presentaties zijn te vinden op www.hetpaletommen.nl)

Een maand later ging het project dan echt van start. De Muzerie kwam een djembé les geven om alvast in Afrikaanse sferen te komen. Daarna zijn de leerlingen anderhalve week druk geweest met het vinden van informatie over Afrika en handwerk.

Afgelopen woensdag was de afsluiting van het project. Zoals ieder jaar konden de leerlingen aan hun ouders en de rest van de familie tentoonstellen want ze hadden gemaakt. De handwerkjes verkochten ze voor ons. Er werd gezongen die avond, er was een theatervoorstelling die je mee op reis nam naar Afrika, er waren heerlijke Afrikaanse gerechten, een speurtocht en zo nog veel meer. Lokale ondernemers hebben hier aan bijgedragen.

Vrijdagochtend werd de cheque door directeur Ton Hendriks overhandigd.
Het eindbedrag is maar liefst 1650,- euro!

Bedankt leerlingen, leerkrachten, sponsoren, ouders en iedereen die een steentje heeft bijgedragen!

Voor alle foto's, krantenartikelen en filmpjes kunt u kijken op: www.facebook.com/keniareis2014