sportdag. - Reisverslag uit Nyeri, Kenia van Rowan Elburg - WaarBenJij.nu sportdag. - Reisverslag uit Nyeri, Kenia van Rowan Elburg - WaarBenJij.nu

sportdag.

Blijf op de hoogte en volg Rowan

04 Juli 2014 | Kenia, Nyeri

vandaag konden we wat later uit bed zodat we goed uitgerust waren en na een stevig ontbijt konden meedoen aan de sportdag van de school waarop we verblijven. als team oranje, allemaal in oranje gekleed, dip die in het haar en met vlaggetjes op de wang, kwamen we het overvolle veld oplopen.

we moesten strijden tegen alle andere kinderen op vooral atletische onderdelen. nou, we kunnen wel zeggen dat we ze behoorlijk onderschat hebben. ze liepen ons er met twee vingers in de neus uit. waar wij Nederlanders dan weer veel beter waren dan zij was bij het speer- en discuswerpen.

we mochten ook touwtrekken. de jongens tegen de mannelijke docenten, de meiden tegen de vrouwelijke en beide keren wonnen we. daarna gingen onze meiden nog tegen onze jongens, de meisjes wonnen glansrijk!

het is echt fantastisch om de leraren tijdens deze activiteiten bezig te zien. ze zijn zo betrokken bij de leerlingen en gaan aanmoedigen en dansen als ze gewonnen hebben. daarbij komt dat de kinderen ontzettend fanatiek zijn en daar waar ze het moeilijk hebben, zie je ze echt doorgaan tot het bittere eind.

daarna hebben we gezellig met z'n allen de was gedaan. daar waar eerst alle groen met grijze uniformpjes aan de waslijn hingen, hangt het nu helemaal vol met onze schone kleren.

en toen kwamen de pannekoeken!! we hadden ons er allemaal zo erg op verheugd. we eten namelijk vrijwel iedere dag bonen en kool met rijst of een nogal nattig aan elkaar geplakte rijst, dus nu konden we heerlijk genieten van de soort van de keniaanse pannekoeken.

aan het eind van de avond hebben we op het veld met de leerlingen buiten gespeeld. ze waren aan het springtouwen met een zelfgemaakt springtouw van aan elkaar geknoopte takjes. eigenlijk mogen we onze cadeaus nog niet geven omdat ze willen dat de kinderen niet alleen vriendschappen met ons opbouwen daarvoor, maar ik moest nu toch echt het springtouw dat joyce en ik voor ze gekocht hebben erbij halen. het is zo mooi dat alle kinderen hier zich kunnen vermaken en blij kunnen zijn met zo'n zelfgemaakt springtouw, maar het was nog mooier dat iedereen mee kon springen, dat het springtouw licht gaf en dat het niet stuk ging of mensen bezeerde.

voordat we gingen slapen hebben we nog even bij de meisjes op bed gezeten, gekletst en Swahili geleerd. ze schrijven ons hier allemaal briefjes over hoe leuk ze ons vinden en hoe graag ze onze vriend willen zijn, heel schattig.

maar dan nu lala salama!
(oftewel slaap lekker)

• 06 Juli 2014 - 13:14

Igor:

Hoi meissie,

Jeetje, zo is het al weer een week geleden dat we je naar Schiphol brachten. Bij jullie gaat de tijd vast ook snel. We volgen de diverse blogs en kunnen het daardoor een beetje mee beleven. De korte filmpjes van Aiden zijn echt heel mooi en je blogs ontroerend om te lezen. Wat een geweldige ervaring die je op doet, iets dat je nooit meer zal vergeten.

Love, je paps

• 06 Juli 2014 - 15:26

Suzan:

He Rowan, wat fijn dat jullie cadeaus zo van pas komen. Wel goed voor de lijn dat eten dat jullie daar krijgen :). veel plezier. Liefs van Bert en Suzan