foutje bedankt. - Reisverslag uit Nairobi, Kenia van Rowan Elburg - WaarBenJij.nu foutje bedankt. - Reisverslag uit Nairobi, Kenia van Rowan Elburg - WaarBenJij.nu

foutje bedankt.

Blijf op de hoogte en volg Rowan

29 Juni 2014 | Kenia, Nairobi

zondagochtend om 7:00 vertrokken we vanuit Ommen. omdat het een lange vlucht is moesten we al om 9:00 daar zijn. natuurlijk ging het hele gezin mee. van de rest van de familie en lieve vriendinnetjes had ik daarvoor al even 'afscheid' genomen. op Schiphol moest de backpack nog even geseald worden, slotje erop en inchecken maar! rond 11 konden we boarden in het vliegtuig voor een reis van 4 uur naar Istanbul. het vliegtuig was niet erg ruim en er was aardig wat turbulentie.

op Istanbul hadden we even een korte stop. we hoopten, nationalistisch als we zijn met onze Nederlandse vlaggetjes op de wang, dat we de wedstrijd van het Nederlands elftal konden kijken, maar dat zat er helaas niet in.

het vliegtuig van Istanbul naar nairobi was groter en luxer. we konden films kijken, muziek streamen, gamen en zelfs naar andere stoelen bellen. daar konden we de 6 uur vliegen wel mee door! deniz had een keniaanse vrouw naast zich zitten waarmee we praatten over haar leven hier en haar ervaringen. een succesvolle vrouw die zich had losgemaakt van de vaak denigrerende oordelen tegenover vrouwen, erg inspirerend!

om 1:30 uur 's nachts kwamen we aan op het vliegveld van Nairobi. een kleine aankomsthal, waar ze streng controleerden wat onze reden van verblijf was. nadat je paspoort en verblijfsverklaring waren ingezien en je vingerafdrukken gescand waren, mochten we doorlopen naar het ophalen van de bagage. koffer 1, koffer 2 ... weer die rode koffer ... deze hebben we al 100x voorbij zien gaan ... * 1 uur later * nog steeds geen koffer, ellen ging het toch maar even na vragen en ja hoor, mijn backpack stond nog gewoon in Istanbul. vergeten in te laden.
gelukkig was ik voorbereid; miniatuur flesjes shampoo in m'n handbagage en een setje kleding in joyce haar tas. genoeg voor in ieder geval de nacht in het hostel.

we werden opgewacht door rachel en rose, de twee vrouwen die het project hier runnen en samen vertrokken we met de matatu naar het hostel een half uurtje verderop. daar ging het inchecken gewoon op z'n afrikaans, zonder enige haast.

• 02 Juli 2014 - 23:45

Jos Zuure:

Superleuk om te lezen.Veel succes daar en ga door met je verhalen