het aftellen is begonnen! - Reisverslag uit Oene, Nederland van Rowan Elburg - WaarBenJij.nu het aftellen is begonnen! - Reisverslag uit Oene, Nederland van Rowan Elburg - WaarBenJij.nu

het aftellen is begonnen!

Blijf op de hoogte en volg Rowan

08 Juni 2014 | Nederland, Oene

We zijn er helemaal klaar voor! Nog 21 dagen en dan is het zover. KENIA.

Afgelopen week zijn de laatste vaccinaties gehaald bij de GGD. Gelukkig heb ik geen angst voor prikken, want het waren er nog best een aantal: hepatitis A, B, gele koorts, malaria. Alles om onszelf goed te beschermen, een reis zonder risico's is het namelijk niet.

Ook beginnen langzaam de benodigde spullen zich op te stapelen. M'n backpack is er, m'n roze ( :-) ) panama Jacks, het visum is geregeld bij de Ambassade, ready to go!

Maar voordat we gaan, nog even een gezellige avond met de groep. Aiden's tuin werd omgebouwd tot camping met alle tentjes. De BBQ ging aan en onder het genot van het zonnetje, heerlijke samen eten en bijkletsen. Ontzettend gezellig!

Bekijk het filmpje van gisteren via: http://vimeo.com/97653312

• 29 Juni 2014 - 08:00

Ton Hendriks:

Beste Joyce en Rowan,

Op de dag dat jullie naar Kenia vliegen, nog even een korte groet vanuit Zwolle. Natuurlijk wil ik jullie alle goeds toewensen en dat het behalve een heel nuttig ook een heel gezellig verblijf mag worden.
    Wat betreft het nuttige hoop ik dat jullie de kinderen veel kunnen brengen. En dan bedoel ik niet in de eerste plaats materiële zaken, maar vooral ook het besef dat ieder mens uiteindelijk zelf verantwoordelijk is voor zijn bestaan. dat is voor de kinderen in Kenia een lastige opgave, gezien de moeilijke omstandigheden en de politieke situatie. maar als het jullie lukt om ook maar enigszins bij te dragen aan het meer zelfvoorzienend worden van de kinderen en de mensen daar, dan kunnen jullie heel trots op je zelf zijn.
    Van helpen alleen wordt niemand beter. Van op weg helpen wel.

Ik denk met veel genoegen terug aan het project op Het Palet. Jullie inzet, soms tegen de stroom in, moet je maar vasthouden voor de komende periode in Kenia.

Ik zal jullie een beetje blijven volgen en na de vakantie maar een date organiseren.

Groet,
    Ton Hendriks.

• 29 Juni 2014 - 18:31

Gerlinde:

Hey rowie, we hebben je vandaag op schiphol afgezet,wat altijd een moeilijk moment is.
    maar je weet dat ik het geweldig vind wat je nu gaat doen en hoop dat je er van geniet en leert.
    maak er samen met de anderen iets moois van.we zullen je volgen.
    Dikke knuf